Статут учнівського самоврядування "Сонячна Країна"
РОЗДІЛ І. ЗАГАЛЬНІ ЗАСАДИ
1.1. "Сонячна країна" - незалежна та добровільна організація учнівського самоврядування, призначена для формування громадянської свідомості українських учнів та розвитку всебічної та гармонійної особистості.
1.2. "Сонячна країна" об'єднує учнів від 1-го до 11-х класів, батьків та працівників ліцею , які є активними учасниками цієї учнівської організації.
1.3. Діяльність "Сонячної країни" не суперечить Конституції України і спрямована на втілення положень Конвенції про права дитини, Закону України "Про освіту", Закону України "Про загальну середню освіту" та Статуту ліцею.
1.4. У своїй діяльності учнівське самоврядування "Сонячна країна" керується цим Статутом.
1.5. Принципи учнівського самоврядування "Сонячної країни" - це законність, демократизм, самоврядування, гуманізм, патріотизм, незалежність від будь-яких політичних та релігійних організацій.
1.6. "Сонячна країна" підтримує зв'язки з організаціями самоврядування інших шкіл і співпрацює з усіма дитячими організаціями та органами місцевого самоврядування.
1.7. Матеріальна і фінансова основа "Сонячної країни" формується за рахунок господарської та підприємницької діяльності класів. Розподілом та управлінням коштами, що надходять до «Сонячної країни» займається Міністерство фінансово-економічних питань. Контроль за рухом коштів здійснюється Парламентом та Президентом "Сонячної країни".
1.8. Невід'ємною частиною "Сонячної країни" є "Сонячні містечка" - добровільна організація наймолодших школярів від 6 до 10 років, яка має власну структуру.
1.9. Найвища влада в "Сонячній країні" належить її громадянам, які виражають свою волю безпосередньо через органи шкільного самоврядування.
1.10. Мовою спілкування в "Сонячній країні" є українська мова.
1.11. Символами "Сонячної країни" є Герб, Прапор, та Гімн "Сонячної країни", що затверджуються на засіданні Парламенту країни. Опис та порядок використання встановлюються окремим положенням.
РОЗДІЛ 2. ПРАВА, ОБОВ’ЯЗКИ
І ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ГРОМАДЯН
«СОНЯЧНОЇ КРАЇНИ»
2.1. Людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканість та безпека є найвищою соціальною цінністю в "Сонячній країні". Права і свободи громадян "Сонячної країни" визначають зміст діяльності шкільного самоврядування.
2.2. Всі громадяни "Сонячної країни" є вільними та рівними у своїх правах.
2.3. Кожен громадянин "Сонячної країни" має право на захист своїх прав, інтересів, шляхом звернення до органів шкільного самоврядування, адміністрації ліцею та іншими законними способами.
2.4. Всі громадяни мають право на безпосередню участь в усіх формах роботи шкільного самоврядування "Сонячна країна".
2.5. Всі громадяни "Сонячної країни" мають право брати участь у виборах органів шкільного самоврядування та бути обраним до них.
2.6. Громадяни "Сонячної країни" зобов'язані:
- знати і дотримуватися положень Статуту "Сонячної країни";
- брати безпосередню і активну участь у роботі самоврядування "Сонячної країни";
- нести відповідальність за порушення Статуту, правил поведінки, дотримуватися норм загальнолюдської моралі;
- дотримуватися загальноприйнятих правил культури поведінки і мови;
- шанувати символи "Сонячної країни" та державні символи України.
2.7. Кожен громадянин "Сонячної країни" несе відповідальність за свою поведінку, вчинки, слова та покладені на нього обов'язки.
2.8. Порушення статуту "Сонячної країни", законів України є підставою для розгляду поведінки громадянина в органах самоврядування, на зборах громадян "Сонячної країни", педагогічній раді і органами місцевого самоврядування, а також громадськістю.
РОЗДІЛ ІІІ. КЕРІВНІ ОРГАНИ ТА ЇХ ПОВНОВАЖЕННЯ
3.1. Систему органів "Сонячної країни" складають: парламент; Президент; Рада ліцею; сім міністерств; члени методичного об'єднання (МО) класних керівників;
педагогічна рада.
3.2. Керівні органи "Сонячної країни" обираються її громадянами на певний термін.
3.3. Парламент, який обирається громадянами, визначає стратегічні напрямки розвитку та приймає ключові рішення щодо діяльності "Сонячної країни".
3.4. Президент та Парламент відповідають за ведення щоденної діяльності, представляють "Сонячну країну" на позашкільних заходах.
3.5. Міністерства відповідають за реалізацію конкретних напрямків діяльності у ліцеї.
3.6. Рада ліцею, педагогічна рада та МО класних керівників "Сонячної країни" виконують функції представництва та участь у прийнятті рішень на рівні класів та загальношкільного рівня.
Класний колектив
- Первинними ланками системи самоврядування громадян «Сонячної країни» є класний колектив учнів, педагогічна рада та батьківський комітет.
- Класний колектив учнів на загальних зборах класу вирішує питання щодо життя класу, виступає з ініціативами, звертається до Парламенту, Ради ліцею та Президента «Сонячної країни», обирає старосту, членів міністерств, відповідальних за певні ділянки роботи в «Сонячній країні» та класі, висуває кандидатів на пост Президента.
- Староста класу входить до Парламенту.
- Класний керівник є організатором класного колективу, бере участь у плануванні його роботи, виборах до керівних органів «Сонячної країни» та усіх заходах, запланованих Радою ліцею.
- Класний керівник є членом МО класних керівників, яке входить до складу Ради ліцею.
Рада ліцею
- Рада ліцею є одним з органів управління освітньою установою та здійснює важливі функції з управління та прийняття стратегічних рішень.
- До складу Ради ліцею входять: представники адміністрації ліцею, педагогічний колектив, батьківський комітет.
- Рада ліцею сприяє розвитку навчального закладу, вирішує актуальні проблеми у навчально-виховному процесі, надає підтримку співпраці між усіма учасниками освітнього процесу та розробляє стратегічні напрямки розвитку ліцею.
Методичне об'єднання класних керівників
- Методичне об'єднання класних керівників є важливою складовою системи шкільного самоврядування, спрямованою на підтримку та розвиток педагогічної майстерності класних керівників.
- Учасниками методичного об'єднання (МО) класних керівників є педагоги, які викладають у школі та обіймають посаду класного керівника.
- Класний керівник створює сприятливу атмосферу в класі, сприяє підтримці колективу, виробленню спільних цінностей та взаєморозуміння між учнями.
- Класний керівник допомагає учням висловлювати свої ідеї та ініціативи, організовує обговорення та реалізацію їх проектів.
- Класний керівник підтримує активну участь учнів у роботі шкільного самоврядування, сприяє їх участі в різних заходах та зацікавлює їх у вирішенні шкільних питань.
- Класні керівники співпрацюють між собою та з іншими відділами шкільного самоврядування для успішної реалізації шкільних проектів та заходів.
Педагогічна рада
- Педагогічна рада відіграє важливу роль в учнівському самоврядуванні, забезпечуючи його організаційно-методичне та педагогічне керівництво.
- Педагогічна рада може підтримувати ініціативи учнівського самоврядування, розглядаючи їх на засіданнях, надаючи рекомендації та ресурси для реалізації.
- Педагогічна рада може відповідати за координацію діяльності різних комітетів учнівського самоврядування, сприяючи взаємодії між ними та плануванню спільних заходів.
- Педагогічна рада може сприяти розвитку лідерських якостей серед учнів шляхом організації тренінгів, семінарів або інших заходів.
- Вчителі можуть надавати консультації учням, що займають керівні посади в учнівському самоврядуванні, допомагати вирішувати конфліктні ситуації та надавати підтримку у складних ситуаціях.
Учнівське самоврядування
- Учнівське самоврядування (УС ) - це система організаційних структур та процесів, які дозволяють учням брати активну участь у прийнятті рішень щодо життя і діяльності свого навчального закладу.
- УС включає в себе структури, такі як учнівський парламент, Президент або класні представницькі органи, які обираються учнями шляхом голосування та представляють їхні інтереси перед адміністрацією школи.
- Учнівське самоврядування може організовувати різноманітні заходи, проекти та ініціативи, спрямовані на поліпшення життя в школі, підвищення патріотизму, культури спілкування тощо.
- Важливою складовою учнівського самоврядування є можливість учнів висловлювати свої думки, пропозиції та скарги через консультації з вчителями, учасниками учнівського самоврядування або адміністрацією ліцею.
- Учнівське самоврядування може бути залучене до виховної роботи школи, організації тематичних заходів та проектів, спрямованих на формування певних цінностей та навичок серед учнів.
«Сонячні містечка»
- Жителі «Сонячних містечок» – це учні 1-4-х класів початкової школи.
- Жителі «Сонячних містечок» не беруть участі у виборах до органів учнівського самоврядування.
- Жителі «Сонячних містечок» можуть активно брати участь у різних заходах, організованих шкільним самоврядуванням.
- Для забезпечення представництва і інтересів молодших учнів, старші учні або вчителі можуть виступати як їхні представники у різних структурах учнівського самоврядування.
Президент
1. Президент є керівником учнівського самоврядування "Сонячна країна".
Президент обирається з учнів 8-10-х класів шляхом прямого, загального, рівного таємного, вільного голосування громадян "Сонячної країни": учнів 5-11-х класів.
2. Вибори проводяться один раз на два навчальних роки.
3. Час та місце виборів призначаються адміністрацією ліцею.
4. Повноваження Президента розпочинаються з моменту інавгурації та складання присяги перед громадянами "Сонячної країни".
5. Президент керує діяльністю "Сонячної країни", скликає засідання Парламенту, бере участь у плануванні організаційної роботи, здійснює контроль за її виконанням, звітує про свою роботу, представляє "Сонячну країну" перед іншими дитячими організаціями та видає укази Президента.
Парламент
1. Парламент «Сонячної країни» є вищим керівним органом, що приймає рішення від імені громадян.
2. До складу Парламенту мають право входити громадяни «Сонячної країни»: учні, працівники, батьки та представники громадськості, органів місцевого самоврядування.
3. Парламент скликається не рідше двох разів на рік Президентом «Сонячної країни».
4. Рішення Парламенту «Сонячної країни» приймаються шляхом відкритого чи таємного голосування на його загальних зборах.
5. Рішення Парламенту «Сонячної країни» вступають в дію з моменту їх прийняття більшістю голосів членів Парламенту.
6. Парламент «Сонячної країни» затверджує Статут «Сонячної країни», правила поведінки учнів, символіку країни та приймає інші важливі рішення.
Міністерства
- Міністерства – це органи виконавчої влади, що відповідають за організацію різних сфер життя у "Сонячній країні" у конкретних напрямках, таких як: освіта, здоровий спосіб життя, внутрішні справи, дозвілля , культура, здоров'я, інформація та екологічні питання, питання допомоги та волонтерства.
- У «Сонячній країні» діють такі Міністерства: Міністерство культури, цікавих справ і молодіжного дозвілля, Міністерство освітніх справ, Міністерство інформації, Міністерство волонтерства та допомоги, Міністерство екологічних питань, Міністерство фізкультури і спорту, здорового способу життя.
- Міністерство очолює міністр, що призначається Президентом за поданням відповідного Міністерства.
- Членами міністерства є учні 5-11-х класів — обрані до складу міністерств від кожного класу.
- Заступниками міністерств є вчителі-предметники, обрані до педагогічної ради ліцею.
- Міністри та їх заступники беруть участь у засіданнях міністерств, розробляють стратегії роботи та пропонують форми діяльності у своєму напрямку. Вони також звітують про свою роботу перед вищими органами управління.
- Засідання міністерств відбуваються не рідше 1-2 разів на місяць.
РОЗДІЛ 4. ВИБОРИ ТА РЕФЕРЕНДУМ
«СОНЯЧНОЇ КРАЇНИ»
4.1. З метою волевиявлення громадян "Сонячної країни" в школі можуть проводитися соціологічні дослідження, анкетування, опитування та референдум.
4.2. Загальношкільний референдум призначається Президентом ліцею з важливих питань життя "Сонячної країни" за ініціативою Парламенту "Сонячної країни", Ради ліцею, педагогічної ради та МО класних керівників.
4.3. Час та місце проведення референдуму призначається Президентом "Сонячної країни".
4.4. Референдум проводиться вільним, рівним таємним голосуванням громадян "Сонячної країни" - учнів 5-11-х класів.
4.5. Рішення референдуму враховуються при плануванні роботи керівними органами "Сонячної країни".
4.6. Вибори до складу керівних органів "Сонячної країни" є загальними, рівними, прямими, вільними та таємними чи відкритими.
4.7. Вибори у класах до складу Міністерств та висунення кандидатів на пост Президента відбуваються на загальних зборах класу шляхом відкритого голосування.
4.8. Вибори міністрів відбуваються на засіданнях Міністерств "Сонячної країни" шляхом відкритого голосування.
4.9. Вибори Президента "Сонячної країни" відбуваються шляхом таємного голосування громадян "Сонячної країни".
4.10. Час, місце та порядок проведення чергових та позачергових виборів визначаються Статутом "Сонячної країни".
РОЗДІЛ 5. СИМВОЛІКА «СОНЯЧНОЇ КРАЇНИ»
ПРАПОР СОНЯЧНОЇ КРАЇНИ
Прапор "Сонячної країни" є символом національної ідентичності та унікальності країни. Прапор має прямокутне полотнище зі співвідношенням сторін 2:1.
На жовто-блакитному фоні у верхній лівій частині прапору розташована сова з відкритою книжкою, що символізує мудрість, знання та освіту. У нижній правій частині прапору розміщена відкрита книжка з пером, що занурене у чорнило, що виражає важливість освіти та творчості для країни.
Такий дизайн прапору підкреслює значення освіти, мудрості та культури для "Сонячної країни", а також її зв'язок з українською спадщиною.
ГЕРБ СОНЯЧНОЇ КРАЇНИ
Герб "Сонячної країни" символізує різноманітні аспекти життя і культури цієї країни. Зображення сови з книжкою на олівці виражає мудрість, освіту та навчання, що є важливими цінностями для країни.
Світлі сонячні промені, які освітлюють сову і книжку, символізують просвітлення, розуміння та прогрес.
Рослина та планета Земля на нижній частині герба вказують на зв'язок з природою, а також на глобальну відповідальність і зобов'язання до збереження навколишнього середовища.
ГІМН СОНЯЧНОЇ КРАЇНИ
Музика: Л. Таборовець
Слова: Н. Мартинюк
Наша школа сонячна,
Учнів веде до мети.
Вихованим маєш ти стати,
Людяним бути завжди.
Приспів:
Світле майбутнє будуємо нині,
Рідную школу завжди памʼятай.
Щоб краще жити в «Сонячній країні»,
Добре вчитись - не забувай!
Школу ми завжди будем любити,
Совістю й серцем служитимемо їй.
Знань тут багато можна здобути,
Якщо старатися вчитися в ній.
Приспів:
Світле майбутнє будуємо нині.
Рідную школу завжди памʼятай.
Щоб краще жити в «Сонячній країні»,
Добре вчитись - не забувай!