Положення учнівського самоврядування "Сонячна Країна"
СХВАЛЕНО
Педагогічною радою
від «_____» ________________ року
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказом директора ліцею
В.В. Галушко________________
Наказ від «___»________________№_____
ПОЛОЖЕННЯ
ПРО УЧНІВСЬКЕ САМОВРЯДУВАННЯ
Карпилівського ліцею
Клесівської селищної ради Сарненського району Рівненської області
РОЗДІЛ І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
-
Учнівське самоврядування – добровільна дитяча демократична організація, яка є простором для розвитку особистості. Самоврядування забезпечує участь учнів у різноплановій, різноманітній та глибоко змістовній роботі навчального закладу; притягує їх до управління справами колективу, допомагає зрозуміти свої права та обов’язки; готує учнів до дієвої участі в демократичних процесах; виховує громадянина, який має активну життєву позицію, прагне взяти на себе відповідальність за суспільство спочатку у класі, а потім у ліцеї, селі, державі.
-
Учнівське самоврядування у своїй діяльності керується Конституцією України, Конвенцією ООН про права дитини, Всезагальною декларацією прав людини, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дитячі та молодіжні громадські організації», іншими нормативно-правовими документами, що діють у загальноосвітньому закладі та цим Положенням.
-
Усі члени учнівського колективу беруть участь в учнівському самоврядуванні. Будь-які обмеження заборонені. Учні 5–11-х класів об’єднуються в міністерства шкільного парламенту.
-
Учнівське самоврядування класу – первинна організація, яка на правах колективного члена входить до учнівського самоврядування ліцею.
-
При потребі парламент має право змінити структуру парламенту.
-
Учнівське самоврядування має право:
-
отримувати від адміністрації ліцею інформацію з питань життєдіяльності;
-
вносити адміністрації пропозиції щодо вдосконалення освітнього процесу ліцею;
-
вносити пропозиції до річного плану роботи ліцею;
-
представляти інтереси учнів на педагогічних радах, зборах, присвячених питанням шкільного життя ліцею;
-
проводити зустрічі з директором ліцею та іншими представниками адміністрації;
-
проводити серед учнів опитування;
-
встановлювати відносини і організовувати спільну діяльність з учнівським самоврядуванням інших навчальних закладів;
-
брати участь у вирішенні конфліктних ситуацій між учнями, вчителями і батьками;
-
представляти інтереси учнів в органах і організаціях поза межами ліцею;
-
брати участь у формуванні складів делегації на заходах районного рівня і вище;
- проводити на території ліцею збори та інші заходи; -
розміщувати на території закладу інформацію в засобах інформації.
РОЗДІЛ ІІ. МЕТА І ЗАВДАННЯ
-
Метою організації учнівського самоврядування є формування і розвиток соціально активної, духовно сформованої особистості з глибоко усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості.
-
Головною метою учнівського самоврядування є :
-
розвиток, самовдосконалення, самореалізація на благо собі, своїм ровесникам, своїй родині, народу України;
-
забезпечення і захист права та інтересів учнів навчального закладу на основі статуту навчального закладу, поширення серед дітей інформації про шляхи захисту своїх прав та свобод;
-
створення умов для самореалізації дітей та учнівської молоді, залучення їх до участі у прийнятті рішень на рівні класу та навчального закладу; формування почуття відповідальності, свідомого ставлення до участі кожного у вирішенні важливих справ шкільного життя, оволодіння наукою управління;
-
сприяння всебічній реалізації дітьми та підлітками своїх інтересів, здібностей, прав та свобод на засадах загальнолюдських цінностей;
-
формування навичок самоврядування, соціальної активності і відповідальності у процесі практичної громадської діяльності;
-
згуртовування учнів навчального закладу для добрих, корисних, цікавих справ, розвитку їх творчих здібностей;
-
сприяння культурному розвитку, духовному збагаченню дітей та учнівської молоді.
-
Завдання:
-
-
виявлення та підтримка лідерів молодіжного руху;
-
формування навичок самоврядування, соціальної активності й соціальної відповідальності в процесі практичної громадської діяльності учнівської молоді;
-
привернення уваги широких кіл української громадськості до проблем дітей у вільний від навчання час;
-
розвиток творчих рис характеру, а саме: цілеспрямованості, ініціативності, вимогливості, наполегливості, толерантності, винахідливості, оригінальності, готовності до виправданого ризику, а також розширення кругозору;
-
формування норм культури поведінки і спілкування, розвиток вміння вести дискусію, висловлювати свою думку;
-
об’єднання учнів для добрих, корисних, цікавих справ;
-
пошук нових нетрадиційних, цікавих форм роботи з учнями.
-
Учнівське самоврядування базується на демократичних засадах, має продуману структуру.
-
Кожен учень ліцею має право обирати, бути обраним у законодавчі та виконавчі структури учнівського самоврядування.
-
РОЗДІЛ ІІІ. ПАРЛАМЕНТ ЛІЦЕЮ
-
Парламент є найвищим представницьким органом учнів у ліцеї.
-
Парламент базується на принципах виборності, рівності, пропорційності.
-
Сферою повноважень парламенту є навчання та дозвілля школярів, учнівське життя.
-
До парламенту обираються представники від учнів 5-11-х класів.
-
Формою роботи парламенту є засідання, які проводяться не рідше, ніж раз на місяць.
-
Парламент приймає ухвали, рішення, резолюції, обов’язкові для всього учнівського колективу.
-
Парламент затверджує міністрів, запропонованих Президентом, терміном на 1 або 2 роки.
-
У випадку прийняття рішень, резолюцій, ухвал чи інших нормативних актів, які суперечать статуту ліцею та іншим загальним документам, президент або адміністрація ліцею мають право накласти вето на таке рішення.
РОЗДІЛ ІV. СТРУКТУРА І ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ
-
Орган учнівського самоврядування використовує різноманітні форми роботи, опираючись на запити, інтереси, творчість та ініціативу учнів, батьків та педагогів. Президент шкільного парламенту безпосередньо взаємодіє з адміністрацією та батьківським комітетом навчального закладу.
-
Функціонування органу учнівського самоврядування здійснюється згідно зі структурою: рада ліцею; педагогічна рада; методичне об’єднання класних керівників; учнівське самоврядування «Сонячна країна» («Сонячні міста» (класні колективи 5-11-х класів) та «Сонячні містечка» (класні колективи 1-4-х класів)).
-
Вищим органом учнівського самоврядування є загальношкільна учнівська конференція, до якої входять Президент, міністри, представники парламенту.
-
Засідання ліцейного парламенту проводиться за відповідним планом, але не рідше одного разу на місяць. При виникненні проблем, які потребують негайного вирішення, збирається на термінове позачергове засідання. Інформація щодо рішення висвітлюється прес-центром на сайті та у соціальних мережах на інформаційних каналах ліцею (Facebook, Instagram).
РОЗДІЛ V. ПРЕЗИДЕНТ ЛІЦЕЮ
-
Президент є гарантом прав учнів, є представником усіх учнів у взаємовідносинах з іншими структурами освітнього закладу та його адміністрацією, діє як офіційний представник на заходах, у яких представлений освітній заклад.
-
Президент обирається терміном на 2 роки з числа учнів 8-10-х класів, який провчився у ліцеї не менше 2-х років.
-
Президент обирається шляхом таємного голосування простою більшістю голосів. У виборах беруть участь учні 5-11-х класів.
-
Президент здійснює загальну координацію діяльності міністерств.
-
Президент має право та зобов`язаний:
- дотримуватися Статуту навчального закладу;
-
допомагати адміністрації здійснювати річний план роботи ліцею;
-
відвідувати збори педагогічного колективу;
-
висловлювати відверто свої думки і судження з усіх питань життя та діяльності колективу навчального закладу;
-
вносити пропозиції і побажання щодо покращення комфортного освітнього середовища та вдосконалення освітнього процесу;
-
скликати чергові (не рідше одного разу на місяць) та позачергові засідання шкільного парламенту .
-
Президент звітує про роботу ліцейного парламенту один раз на рік.
-
Президент не має права передавати свої повноваження іншим особам.
-
У разі відсутності президента його обов’язки виконує Віце-президент.
-
Віце-президентом стає кандидат, який отримав другий результат на виборах.
-
Президент виконує свої повноваження до вступу на пост новообраного президента.
-
РОЗДІЛ VІ. ПАРЛАМЕНТ І КЛАСНІ КЕРІВНИКИ
-
Парламент є вищим органом у системі виконавчої влади учнівського самоврядування.
-
До складу міністерства входять по одному представнику з кожного класу.
-
Міністерства підзвітні Президенту та підконтрольні раді ліцею.
-
Міністерства планують роботу по семестрах та подають план роботи на затвердження парламенту.
-
У кінці кожного семестру міністри звітують на засіданні про виконану роботу.
6.6. Зв'язок учнівського самоврядування з класними колективами здійснюється через представників парламенту, обраних на класних зборах.
6.7. Класні збори – колективний орган учнівського самоврядування у класі. Збори проводяться не рідше одного разу на місяць. Вони розглядають питання класного колективу, заслуховують інформацію про постанови учнівського парламенту, накреслюють заходи на їх виконання.
-
Представник парламенту організовує роботу учнів класу на виконання рішень ліцейного парламенту.
РОЗДІЛ VІІ. ДІЯЛЬНІСТЬ МІНІСТЕРСВ ПАРЛАМЕНТУ
Міністерство культури, цікавих справ і молодіжного дозвілля
Мета: створення стимулюючого та творчого середовища для учнів, сприяючи розвитку їхніх талантів та інтересів.
Завдання:
-
Проведення та організація класних та ліцейних заходів (забезпечення участі учнів у плануванні та реалізації різноманітних заходів, таких як: тематичні вечори, свята, концерти тощо)
-
Проведення та організація цікавих, змістовних форм відпочинку: інтелектуальних та розважальних ігор, танцювальних батлів, флешмобів, конкурсів, квестів для учнів.
-
Організація заходів, що спрямовані на забезпечення культурного та розважального часу учнів, таких як перегляди фільмів, вечори відпочинку, години спілкування в імпровізованій кав'ярні.
-
Проведення опитування серед учнів для вивчення їхніх інтересів та вподобань щодо організації роботи гуртків.
-
Участь у художньому оформленні ліцею: взяття відповідальності за створення оформлення стін, стендів та інших просторів.
-
Розробка та оформлення креативних фотозон для різних святкових подій та важливих заходів.
Міністерство освітніх справ
Мета: створення умов для ініціативи, творчості та самодіяльності учнів у навчально-пізнавальній діяльності.
Завдання:
-
Здійснює роботу, спрямовану на виробленні в учнів свідомого ставлення до навчання.
-
Сприяє підтримці ініціативи учнів у проведення дослідницьких та творчих проектів.
-
Бере участь разом з бібліотекарем ліцею у рейдах-перевірках контролю за збереженням та станом підручників у класах.
-
Популяризує участь учнів у роботі предметних гуртків.
-
Контролює пропуски учнями уроків.
-
Бере участь у підготовці та проведенні предметних олімпіад, тижнів, конкурсів, тематичних вечорів.
Міністерство фізкультури і спорту, здорового способу життя
Мета: підтримка та розвиток фізичної активності, спорту та здорового способу життя серед учнів.
Завдання:
-
Бере участь у проведенні різноманітних змагань, конкурсів, вікторин, інтелектуальних ігор, які сприяють фізичному та інтелектуальному розвитку учнів.
-
Допомагає в плануванні та організації спортивних заходів, таких як спортивні фестивалі, турніри, марафони тощо.
-
Пропагує здоровий спосіб життя серед учнів.
Міністерство інформації
Мета: вивчення громадської думки щодо лілейного життя та розповсюдження інформації серед учнів.
Завдання:
-
Систематичний збір інформації про різні події, важливі анонси та досягнення в ліцеї.
-
Висвітлення подій у газеті ліцею «Шкільний дім».
-
Допомога у організації виставок класних газет, плакатів до визначних подій.
-
Здійснення фото- та відео зйомки на різних заходах, включаючи відзначення свят, концерти, змагання та інші події.
-
Активна участь у створенні відеоматеріалів для різноманітних конкурсів, свят та подій, включаючи монтаж та розміщення їх на інформаційних сторінках ліцею.
Міністерство волонтерства і допомоги
Мета: виховання гуманізму, милосердя, людяності серед учнів; формування готовності до взаємодопомоги.
Завдання:
-
Участь у проведенні благодійних акцій, виставок, ярмарок, концертів, виручені кошти від яких витрачаються на благодійні потреби.
-
Підтримують учнів з особливими освітніми потребами.
-
Допомогають у організації підтримки військових: виготовлення листівок, малюнків, збір та відправка посилок з необхідними речами та продуктами.
-
Активно співпрацюють з різними благодійними організаціями.
-
Беруть участь у обласних та всеукраїнських благодійних акціях.
Міністерство внутрішніх справ
Мета: забезпечення дисципліни, порядку та правопорядку у ліцеї.
Завдання:
-
Контролює виконання положень статуту «Сонячної країни » учнями та вчителями.
-
Бере участь у організації та проведення бесід, тренінгів та інших заходів спрямованих на запобігання правопорушень серед учнів.
-
Сприяє протидії боулінгу, врегулюванню випадків булінгу, допомагає організації заходів на цю тему.
-
Захищає інтереси та права учнів.
-
Відстежує випадки порушення дисципліни та порядку в ліцеї.
Міністерство екологічних питань
Мета: формування екологічної свідомості учнів та реалізація заходів зі збереження та охорони докілля.
Завдання:
-
Бере участь у організації та проведенні акцій з озеленення класних кімнат, приміщення ліцею, шкільної та пришкільної території.
-
Проведення регулярних інспекцій для оцінки санітарного стану класних кімнат. Вживання заходів для покращення санітарного стану, якщо виявлені недоліки.
-
Бере участь у організації інформаційних заходів щодо збереження навколишнього середовища.
Пропагує серед учнів важливість збереження навколишнього середовища.
РОЗДІЛ VІІІ. ВЗАЄМОДІЯ ОРГАНІВ УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ З АДМІНІСТРАЦІЄЮ ЛІЦЕЮ, ПЕДАГОГІЧНОЮ РАДОЮ, МЕТОДИЧНИМ ОБ'ЄДНАННЯМ КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ, БАТЬКАМИ, ІНШИМИ ОБ'ЄДНАННЯМИ ТА ОРГАНІЗАЦІЯМИ
8.1 Взаємовідносини між учнівським самоврядуванням та адміністрацією, педагогічною радою, батьками, іншими об’єднаннями та організаціями створюються на основі принципів взаємоповаги, толерантності та співпраці.
8.2 Директор навчального закладу призначає з числа педагогічного колективу педагогів-радників, які мають право дорадчого голосу і допомагають учням у вирішенні проблемних питань, спрямовуючи роботу органів учнівського самоврядування.
8.3 Керівний центр «Сонячної країни» є складовою частиною Ради ліцею в межах своїх повноважень.